Welkom

Aanmeldprocedure

Waar het in het belang van het kind nodig is, vindt, in overleg met de ouders, verwijzing plaats naar het SBO.
In geval van verwijzing wordt een vastgestelde procedure gevolgd, waarbij een toelaatbaarheidsverklaring wordt afgegeven, onder meer gebaseerd op het oordeel van twee deskundigen.
Het SWV geeft toelaatbaarheidsverklaringen af voor het speciaal (basis) onderwijs S(B)O.
Deze toelaatbaarheidsverklaringen worden voorbereid door de basisschool en de ouders. Enkel bij verwijzingen vanuit een voorschoolse setting zijn wij, SBO, betrokken bij de aanvraag van de toelaatbaarheidsverklaring.
Afhankelijk van de huidige setting (voorschoolse setting of regulier basisonderwijs) wordt de aanmeldprocedure doorlopen.